2011. június 5., vasárnap

Ha vasárnap, akkor húsleves

Azt gondolnánk, hogy húslevest főzni mindenki tud. Meg , hogy óóóóó! húsleves! semmiség!
Valóban, csak fel kell tenni főni, aztán akár el is mehetünk otthonról.
Hogy miért azt nem tudom, de a famíliában elismerten az enyém a legjobb , a lányaim pedig szorgalmas tanulók, igyekeznek és sikerrel járnak.

Tehát én így főzöm:

A húst, csontot mindig hideg vízbe teszem fel    főni.   Habot nem szoktam leszedni.   Megvárom, hogy felforrjon.  Ekkor teszem bele a zöldségeket, fűszereket.
Egész, megpucolt vöröshagymát.  Ha van  zöldhagymát is, vagy a kihajtott öreg hagyma levelét.
Fokhagymát, pucolatlanul, csak ledörzsölve a héját.
Egész borsot.  Csak úgy, szemre. Néha szól a János, hogy ennyit !!! de ettől nem lesz erős, csak az íze lesz finomabb.  Mondjuk egy vasárnapi levesbe egy teáskanálnyit  teszek.

Petrezselyem gyökeret, sárgarépát, zellert, a levelét is, valami káposzta félét, krumplit.  Ha van egy csokor petrezselyem zöldjét, összekötve.  Zöldpaprikát.

A legkisebb lángon, takarékon, hogy éppencsak  forrjon, csak picit, így fől a míg a hús megpuhul.
Ha olyan a kedvem a végén csipet szerecsendiót szórok bele.

A tésztát külön főzöm ki, vízben.  Legjobban a csigát szertejük, a rendes kézi készítésűt, az való a húslevesbe.

Tálaláskor a tésztára rászűröm sűrű szövésű szitán a leves levét, a húst, zöldséget külön teszem az asztalra.

Nálunk nem vasárnap a vasárnap húsleves nélkül.

Olyan emberrel még nem találkoztam, aki nem szeretné.  Olyan volt, hogy előző   napi aktív borozás után jöttek hozzánk, hogy semmit  nem kérnek. Aztán a húslevestől meggyógyult a megviselt   gyomruk.

9 megjegyzés:

  1. Hát igen a húsleves az húsleves.

    VálaszTörlés
  2. Tudnál mennyiségeket is írni? Szerintem kb. mindenki így csinálja, de sokaknál ott bukik meg, hogy túl kevés húst vagy zöldséget raknak bele, és híg lesz. Köszi: Csilla

    VálaszTörlés
  3. Ehhez a leveshez felhasználtam: egy csomag tyúk aprólék, a boltba vettem, volt benne egy egész comb, egy szárny és fél háta.
    Annyi vizet öntöttem rá, hogy bőven ellepje, 2 liter biztosan volt.
    3 sárgarépa, 3 petrezselyem, 2 újkrumpli, negyed karalábé, negyed zeller, egy vöröshagyma, 4-5 gerezd fokhagyma.
    Amikor bezöldségeltem akkor még pótoltam a vizet, a lényeg hogy ellepje.
    Mindig attól függ mennyien eszünk, én szeretem ha elég hús van benne.
    Szoktam vegyesen is, csirkelevesbe egy marhacsontot pl. úgy is finom. A leggyengébb leves a fiatal csirkéből van, abba kiskanál vegetát is szoktam.
    Ez nekünk, ketten vagyunk, két napra elég.

    VálaszTörlés
  4. Így igaz. A Vasárnap az húsleves nélkül nem vasárnap. Jön a töltelékes verzió...hamarosan...

    VálaszTörlés
  5. jáj...én meg vasárnap általában nem szoktam főzni...

    VálaszTörlés
  6. Egyetértek azzal, hogy egyáltalán nem olyan egyszerű. Húsleves és húsleves közt óriási a különbség, el is lehet szúrni. A tiéd finomnak látszik nagyon!

    VálaszTörlés
  7. Szia! Most már én is lelkes olvasója vagyok a blogodnak! Milyen kicsi a világ... :)
    Üdv: egy régi érsekhalmi

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...