2010. december 3., péntek

Habos diós

Törtünk diót, és ilyenkor kicsit kötelező sütni belőle valamit.   A desszert.eu oldalon láttam meg ezt a sütit. Egyszer sütöttem már ilyesmit, annak meggyel volt kirakva széle és úgy feltekerve, ha jól emlékszem azt elég macerásnak találtam akkor.
De a dió, a baracklekvár és a fahéj  szereti egymást.  Gyorsan kész, akár a karácsonyi sütemények közé is beilleszthető.

Hozzávalók:  30 dkg liszt
                      4 tojássárgája
                     12 dkg vaj vagy margarin
                      2 ek cukor
                      csipet só
                      1 dkg élesztő  0,5 dl tejben felfuttatva

Krém:   15 dkg dió
             12 dkg cukor
              a 4 tojás fehérjéből vert hab
              teáskanál fahéj

              baracklekvár

A hozzávalókból egy rugalmas  szép sima tésztát készítünk.   Amíg daráljuk a diót, és verjük a habot félretesszük, de különösebben keleszteni nem kell.  A cukrot, a diót és a felvert kemény habot összeforgatjuk.

Háromfelé elosztjuk a tésztát  és 2 mm vastagra kinyújtjuk, oválisra.  Megkenjük a lekvárral.
A két hosszanti oldalát elkezdjük feltekerni, úgy a  harmadát alul is meg felül is.

Én így tettem  a sütőpapírral bélelt tepsibe.  A diós hab harmadát elkenjük a közepén.
A másik két tésztát ugyanígy elkészítjük és 180 fokos sütőben  megsütjük.


Ha kisült picit, csak díszítésnek, megporcukrozzuk, és kétujjnyi szeletekre vágva tálaljuk.

Nagyon finom, alig lehet abbahagyni az evését.

5 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...