2010. július 29., csütörtök

Rozmaringos báránycomb kuszkusszal, zöldségraguval


Ha birka ,akkor pörkölt.  Ez egyértelmű.

A bárányhúst se eszi mindenki, állítólag bárány íze van :)  Ritkán kerül asztalra, ez szentigaz.

A mai ebéd jó régen kezdődött. Judit lányom és a párja egy évet Németországban volt egyetemista. Én itthon rágtam a körmöm, éhen halnak! ők eközben munkát találtak, ösztöndíjat pályáztak, és bejárták a fél világot.
Írországban, Skóciában  is voltak, és ettek haggist.
Most eszükbe jutott, vegyünk már egy bárányt, és annak a belsőségéből  itthon megpróbálnak készíteni egyet.
Kérdezgettünk birkás ismerősöket, de nem volt eladó báránykájuk.
Jó két hét múlva telefon, eltört egy láb, ha kell az állat, gyorsan menjünk!

Készült  haggis is, szerintem kb. olyan lett, mintha a skótok próbálnának csirkepörköltöt főzni, de megmaradt a többi hús.
Egyik combhoz kerestünk tegnap receptet.

OTTISNAK  ezt a receptjét választottuk.  Tegnap bepácoltam, betettem sütőzacskóba.
Nem igazán szeretem a római tálat, ezért ma úgy döntöttünk, hogy hagyjuk, ahogy van, zacskóstul jénaiba tettük a combot és irány a sütő!

Másfél óra alatt sült meg, nyálcsorgató illatokat terjesztve. A végén kivágtam a tasakot, hogy kicsit piruljon is.

A kuszkusz ?  5 perc. Fejenként 70 gramm , egy evőkanál olívaolaj, 1 dl forró víz.
Én közben mondtam az Áginak, a talpát  csikizgetve, hogy kuckuc, ő meg mosolygott nagyokat.

Hogy szebb legyen, egészségesebb, és utólag kiderült sokkal finomabb, készült a zöldséges ragu.
Cukkini,  padlizsán, sárgarépa,  krumpli, kápia paprika  olívaolajon megpárolva, egy húsleveskockát morzsoltam rá.

Gyors ebéd volt, a hússal semmit se kellett csinálni, a körettel úgyszintén. Annyi időbe tellet, hogy a zöldségeket össze aprítottam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a zöldségraguval!

    VálaszTörlés
  2. Hät ez egy "szuper kaja" lehetett! Szivesen megkostoltam volna! Kuszkuszt meg soha nem ettem, de gondolom hasonlit a rizshez. Jo dolog amikor uj izek kerülnek az asztalra,ha pedig meg nem is maceräs,az mär egy +pont:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...